![](/media/lib/48/duke_nukem_forever-c66e6b8c1e9e77c2cd8fbb2c42b665b9.jpg)
Pozew o Duke Nukem Forever
18 maja 2009, 09:44Firma Take-Two Interactive pozwała do sądu firmę 3D Realms, która niedawno ogłosiła bankructwo. Powodem sporu jest gra Duke Nukem Forever, którą Apogee Software miało wyprodukować dla Take-Two Interactive.
![](/media/lib/48/pingwin-bialobrewy-c9b8ac19c7b8a9332b84e33cdfb2eaa1.jpg)
Pingwinie roz(g)rywki
14 maja 2009, 08:55Nowa Zelandia bywa uznawana za światowe centrum pingwinów. Mieszka tam 9 z 16 znanych gatunków tych nielotów. Nic dziwnego, że to właśnie w tych rejonach zorganizowano pierwszą edycję Pingwinthlonu (Penguathlon).
![](/media/lib/48/duke_nukem_forever-c66e6b8c1e9e77c2cd8fbb2c42b665b9.jpg)
Koniec najdłużej oczekiwanej gry
7 maja 2009, 10:27Duke Nukem Forever to chyba najdłużej zapowiadana gra w historii. Pierwsze informacje o rewolucyjnej FPS, która miała być następcą legendarnych Duke Nukem i Duke Nukem 3D pojawiły się w 1997 roku.
![](/media/lib/40/papieros-052d1e4a96a4f3754dc428d9a100bca5.jpg)
Mały dymek i po złości
27 kwietnia 2009, 14:41Osoby z przyklejonymi plastrami nikotynowymi w mniejszym stopniu reagują na prowokację niż ochotnicy z plastrami placebo. Wg naukowców z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Irvine, może to oznaczać, że ludzie zestresowani lub gniewni z natury łatwiej uzależniają się od wyrobów tytoniowych (Behavioral and Brain Functions).
![](/media/lib/46/wscieklosc-na-kompa-3b7072b03abade9485b9fa4d0a3e7656.jpg)
Ty głupi pececie!
3 kwietnia 2009, 08:37Psycholodzy coraz częściej mówią o nowym zjawisku: wściekłości komputerowej (ang. computer rage). Przypadłość ta została nawet przedstawiona na dorocznej konferencji Brytyjskiego Towarzystwa Psychologicznego.
![](/media/lib/46/3dv-e9a562e3c6ed91ae71ba7a75542896d1.jpg)
Microsoft na zakupach, rewolucja w świecie gier?
2 kwietnia 2009, 16:09Microsoft kupi izraelską firmę 3DV Systems, która specjalizuje się w produkcji kamer 3D. Rozwijana przez Izraelczyków technologia pozwala kamerom rozpoznawać odległości pomiędzy obiektami i przetwarzać obraz w czasie rzeczywistym w dużej rozdzielczości.
![](/media/lib/46/onlive-kontroler-ee09341a177715dc6aaad285953b09d8.jpg)
Konsole w niebezpieczeństwie?
24 marca 2009, 11:42Po siedmiu latach rozwoju system OnLive, który może zagrozić całemu rynkowi konsoli do gier, jest gotowy do publicznej prezentacji. System ma zostać pokazany jeszcze w bieżącym tygodniu, w lecie rozpocznie się publiczna faza testów beta, a rynkowa premiera spodziewana jest pod koniec bieżącego roku.
![](/media/lib/45/gra-na-pianinie-0408bd21b30c4680a279e238bc9f06b2.jpg)
Uniwersalny język muzyki
20 marca 2009, 09:38Rdzenni Afrykanie, którzy nigdy wcześniej nie słyszeli radia ani płyty CD, potrafią wskazać emocję - radość, smutek lub strach - wyrażaną przez dany utwór z repertuaru muzyki zachodniej. Badacze uważają, że zdolność ich rozpoznania w muzyce musi być zatem uniwersalna, podobnie jak odczytywanie mimiki czy właściwości brzmieniowych mowy (Current Biology).
![PlayStation 3](/media/lib/12/1184408222_572052-6f9277c6574403e634b59ca51e943a1e.jpeg)
PlayZapalenie
25 lutego 2009, 17:00Dermatolodzy poinformowali o zidentyfikowaniu nowej choroby. Przypadek nazwany "zapalenie gruczołów potowych dłoni wywołane przez PlayStation" zostało opisane w British Journal of Dermatology.
![](/media/lib/43/automat-45c766fbe39542c798923b4c9f473d7e.jpg)
Prawie nie robi wielkiej różnicy
12 lutego 2009, 11:49Ciągłe obstawianie w sytuacji, gdy nigdy lub prawie nigdy się nie wygrywa, wydaje się kompletnie pozbawione sensu. Badacze z Uniwersytetu w Cambridge znaleźli jednak wyjaśnienie tego paradoksu. Wg nich, wszystkiemu winne są momenty rozmijania się o włos z nagrodą, kiedy np. na automacie do gier wyświetla się niemal kompletna linia takich samych obrazków (Neuron).